Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Piața muncii este mai dinamică decât oricând deoarece angajații moderni, indiferent că fac parte din generația Z sau au mai mulți ani de experiență în câmpul muncii, nu mai sunt dispuși să facă atât de multe compromisuri ca acum 40-50 de ani. În prezent, jobul nu mai este tratat ca o simplă sursă de venit, ci este mai degrabă o oportunitate de dezvoltare a carierei. 

Iată 4 aspecte în care poți să investești pentru a atrage angajați valoroși pe care să-i și păstrezi în acest mediu dinamic.

  1. Regândește spațiile de birouri

Dacă în trecut a fost suficient să respecți normele de protecție a muncii și să oferi angajaților echipamente de ultimă generație pentru a-și desfășura activitatea, în prezent, lucrurile s-au schimbat. În continuare se pune acces pe protecția și siguranța pe care un loc de muncă le oferă, în special după perioada pandemică, însă, mai mult decât atât, companiile trebuie să acorde importanță și sănătății mintale a angajaților.

Atunci când vorbim despre sănătatea mintală a angajaților la locul de muncă, este important ca angajatorii să le poată oferi angajaților cel puțin confortul de acasă, spații de relaxare și spații de luat masa, care să încurajeze interacțiunea dintre angajați. Totodată, și spațiile verzi din proximitatea biroului pot fi un mare avantaj în acest sens, deoarece promovează relaxarea și reduc riscul de burnout.

  1. Asigură echilibrul dintre viața personală și cea profesională, încă de la locul de muncă

Nu mai e un secret pentru nimeni: ca să te poți diferenția de competiție și să îți menții angajații buni în companie, trebuie să implementezi o strategie și o cultură organizațională bazate pe conceptul de people centricity. Acest concept implică punerea angajaților în centrul activităților și deciziilor din organizație. 

Iată câteva exemple pe care le poți pune în aplicare în acest sens:

  • susține un stil de viață modern prin încurajarea echilibrului între viața personală și cea profesională a angajaților;
  • investește în tehnologie modernă care contribuie la well-beingul angajaților;
  • amenajează spațiile de birouri astfel încât să încurajeze interacțiunea dintre angajați.

Cele mai citite articole

Așa cum arată și un sondaj Genesis Property, compania deținută de Liviu Tudor, 90,2% dintre angajați cred că existența unor facilități care să stimuleze activitățile de grup, aproape de birou, are efecte benefice atât la nivel personal cât și la nivel de echipă. 

  1. Construiește o cultură organizațională solidă

Cultura organizațională a companiei tale trebuie să țină cont de faptul că angajații valoroși sunt atrași de companiile care au valori comune cu ale lor. De exemplu, angajații moderni sunt preocupați de protejarea mediului înconjurător și vor să aibă un comportament în consecință. De aceea, un business sustenabil, care implementează activități de protejare a mediului înconjurător, va fi mereu considerat o companie cu potențial ridicat pentru astfel de angajați.

Există multiple activități pe care le poți implementa pentru a construi o cultură organizațională solidă și sustenabilă. Iată câteva sugestii:

  • Îmbunătățește eficiența energetică cu ajutorul panourilor solare și prin utilizarea sistemelor moderne de iluminat și de încălzire. 
  • Reciclează hârtia, plasticul, sticlele și alte materiale folosite în desfășurarea activității afacerii tale.
  • Redu emisiile de carbon prin utilizarea mașinilor electrice sau hibride.
  • Utilizează materiale durabile și eco-friendly, precum hârtia reciclată, materiale organice și produse ecologice.
  1. Investește în programe de dezvoltare profesională și personală pentru angajați

Atunci când îți susții angajații să se dezvolte, atât din punct de vedere profesional, cât și profesional, acest lucru poate să contribuie la creșterea nivelului de retenție în companie. 

Iată câteva sugestii pentru a investi în dezvoltarea angajaților:

  • Oferă angajaților posibilitatea de a participa la programe de training și workshopuri pentru a-și îmbunătăți abilitățile profesionale și personale.
  • Oferă angajaților posibilitatea de a fi mentorați de persoane cu experiență în companie sau industrie, pentru a-i ajuta să-și dezvolte abilitățile și să crească profesional.
  • Oferă accesul la platforme online de învățare pentru dezvoltarea competențelor profesionale și personale. În acest mod, angajații pot să își aleagă individual subiectele de interes pentru ei.

Regândirea spațiilor de birouri, asigurarea echilibrului între viața personală și cea profesională, construirea unei culturi organizaționale puternice și investițiile în dezvoltarea angajaților sunt câteva dintre cele mai importante lucruri pe care le poți face pentru a atrage și a păstra angajați de valoare în compania ta.

Sursa foto: shutterstock.com

Cele mai citite articole