Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

In unele perioade, poti simti ca nu ai suficienta energie pentru activitatile de zi cu zi. Din fericire, exista lucruri care te pot ajuta sa iti revii in forma. Iti punem la dispozitie informatii despre sapte solutii care te pot ajuta sa ai mereu un nivel de energie crescut.

  1. Suplimentele alimentare

Exista suplimente alimentare ce incurajeaza vitalitatea si energia si la care poti apela atunci cand simti ca ai nevoie de un aport de vitamine. Ingredientele naturale au proprietati ce contribuie la sporirea nivelului de energie si pot fi utile in perioadele in care simti epuizare. Consulta un medic, pentru a te putea ajuta sa alegi suplimentele care sunt potrivite particularitatilor organismului tau.

  1. Alimentatia sanatoasa

O dieta echilibrata are rol in mentinerea nivelului optim de energie. Consuma alimente din grupuri variate, proaspete, pe cat posibil din surse bio. De exemplu, fructe si legume de sezon, proteine cu putine grasimi, cereale integrale, carbohidrati complecsi, nucifere si seminte. De asemenea, respecta mesele principale.

  1. Exercitiile fizice

Daca ai o conditie fizica ce iti permite sa faci cu regularitate exercitii fizice, incearca sa iti faci o rutina in care sa le integrezi. Acestea ajuta organismul sa elibereze endorfine, fapt care duce la cresterea nivelului de energie. Discuta cu medicul de familie sau cu un specialist, pentru a stabili cu exactitate ce tip de exercitii fizice se pliaza pe necesitatile tale si cu ce grad de dificultate. 

  1. Hidratarea 

Cele mai citite articole

Consumul ridicat de apa ajuta organismul sa isi mareasca nivelul de energie. Asigura-te ca te hidratezi corespunzator in fiecare zi. Deshidratarea poate accentua starea de oboseala si poate reduce energia. Poti bea si alte lichide naturale si neindulcite, precum ceaiurile sau sucurile din fructe proaspat stoarse, daca nu ai restrictii din partea medicului, dar mizeaza pe o cantitate crescuta de apa plata.

  1. Odihna corespunzatoare

Somnul odihnitor are o importanta majora in recapatarea energiei. Calitatea ridicata a somnului iti ajuta organismul sa se recupereze dupa efort si stres. Incearca sa te relaxezi cat mai mult, sa aerisesti frecvent dormitorul si sa mentii o temperatura optima in camera, pentru a iti facilita odihna. Evita sa mananci sau sa iei o gustare cu circa doua ore inainte de a merge la somn, deoarece, in caz contrar, stomacul va digera alimentele si iti poate crea disconfort si dificultati in a te odihni.

  1. Relaxeaza-te cat mai mult

Stresul alimenteaza senzatia de oboseala si te face sa nu ai indeajuns de multa energie. Incearca sa faci pauze frecvente, sa petreci timp cu cei dragi, sa iesi in natura, sa practici hobby-uri, meditatie, yoga. Poti experimenta si metode de relaxare pe care nu le-ai mai incercat, deoarece ai posibilitatea de a iti gasi noi pasiuni care sa iti ofere o stare generala de bine.

  1. Obiceiurile sanatoase 

Este indicat sa deprinzi obiceiuri sanatoase, intrucat acestea predispun la un nivel de energie crescut. Iata ce poti face:

  • Evita alcoolul sau consuma o cantitate cat mai redusa si cat se poate de rar, deoarece contribuie la deshidratare, ceea ce va conduce la scaderea energiei din organism.
  • Renunta la fumat, deoarece tutunul iti poate afecta somnul. Se recomanda sa consulti un medic sau cu un psiholog, deoarece specialistii te pot sprijini cu o abordare adecvata particularitatilor tale, in vederea renuntarii la fumat.
  • Evita consumul de produse fast-food, intrucat contin o cantitate mare de grasimi nesanatoase, sare si alte ingrediente care iti pot ingreuna odihna.

Tine cont de recomandarile noastre si fa schimbari benefice in stilul tau de viata, pentru ca in fiecare zi sa fii incarcat de energie!

Cele mai citite articole