Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Autobuzele SETRA sunt cea mai bună soluție pentru transportul de pasageri, spun mulți specialiști din domeniul transporturilor de acest fel. Sunt autobuze cu totul speciale, deoarece în spatele fiecărei mașini SETRA există cerințe extrem de mari în ceea ce privește design, confort, siguranță și inovație. 

Autobuzul SETRA este o creație a companiei germane SETRA Omnibusse din orașul Ulm. Compania produce autobuze turistice, interurbane și urbane de diferite grade de spațialitate și confort. Toate sunt echipate cu motoare diesel Daimler-Benz AG.

Istoria autobuzelor SETRA pornește din 1911. Compania a fost fondată de Karl Kassbohrer, ceea ce s-a reflectat în designul mașinilor: până în 1983, o literă mare de metal „K” s-a etalat în centrul grilei radiatorului. Este încă prezent, dar din plastic, deplasat la dreapta și situat sub inscripția SETRA.

Din 1994, compania face parte din concernul Daimler AG.

Cum sunt apreciate autobuzele SETRA?

În clasamentul european, marca SETRA este clasată printre primii zece producători de modele de lux pentru turisme și intercity. Cu toate acestea, gama de modele de mașini vehicule de aceasta este mult mai largă. Include, de asemenea:

  • autobuze interurbane de confort mediu (seria MD);
  • autobuze obișnuite care circulă pe rutele municipale (seria SL).

În 1976, compania a început producția în serie a autobuzelor al căror design și majoritatea soluțiilor constructive stau la baza întregii game de modele de autobuz SETRA care există azi. În exterior, mașinile se distingeau prin forma părții frontale și a parbrizului dintr-o singură bucată. Erau echipate cu frâne cu disc și suspensie pneumatică. Caroseria cu un cadru spațial sudat a rămas o caracteristică semnătură a mărcii.

Baza gamei a fost modelul S200, prezentat în 1972 la Salonul Auto de la Geneva. Mașina a avut un design revoluționar, având un etaj și jumătate, proiectare care a făcut posibilă oferirea pasagerilor unei opțiuni speciale de confort în timpul unei călătorii lungi. Pe baza acesteia au fost construite modelele SETRA S215 HD, precum și toate variantele cu indici de model HDH și HDS.

Lansarea tuturor modelelor din seria 200 a fost întreruptă în 1997. A fost înlocuit mai întâi cu 300, iar apoi cu seriile 400 și 500.

SETRA include modele în mai multe clase Multi, Comfort și Top pentru călătorii navetiști/internaționale, intercity/turistice sub formă clasică, dar ci cu 1,5 și 2 etaje. 

„Autobuzul SETRA este o sală pe roți, o capodoperă arhitecturală”

Autobuzele SETRA din seria 500 sunt vehicule turistice de lux. Acestea sunt împărțite în două clase: Top și Comfort.

  • Autobuzele TOP SETRA: există nu doar tradiționalul unu și jumătate (indice HDH), ci și cu două etaje (DT). 
  • Autobuzele Comfort SETRA sunt, de asemenea, împărțite în două subclase – HD și MD, care diferă în înălțime datorită dimensiunilor diferite ale portbagajului.
  • Autobuzele MULTI SETRA. Seria 400 aparține clasei Multi. Acestea sunt autobuzele urbane (tip UL) și interurbane cu un etaj și jumătate, oferind un nivel de confort mediu (tip H). Mașinile SETRA Multiclass S415 sunt medii în ceea ce privește capacitatea de pasageri și, prin urmare, sunt cele mai comune. Au 15 rânduri de scaune și 53 de locuri.

Modelele moderne de autobuze SETRA sunt perfect echipate pentru o plimbare confortabilă pe rute scurte și lungi. Cu toate acestea, modelele din seria 200 sunt încă solicitate deoarece sunt mai ieftine, precum și faptul că transportul a fost inițial bine gândit pentru un transport confortabil.

Autobuzele Top Class de la SETRA sunt mașinile emblematice ale companiei. Adesea sunt numite cele mai bune și mai confortabile dintre toate autobuzele de pe planetă.

Dacă și tu vrei să cumperi un autobuz SETRA second hand sau chiar nou, poți găsi o mulțime de oferte de acest gen pe Autoline.ro. Intră să le vezi chiar acum!

Arata comentariileAscunde comentariile

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!