Avantajele angajării unui specialist SEO vs. colaborarea cu o agenţie specializată online

Având în vedere marea varietate de cursuri care le sunt puse la dispoziţia celor interesaţi de un job mai bun în societatea modernă actuală, tot mai multe persoane capăta titulaturi care îi ajută să obţină un post bun în cadrul unei companii multinaţionale. În urma unui curs business analyst, se “nasc” adevăraţii analişti de business, în timp ce în urma unui curs de SEO se nasc experţii în SEO, iar cursurile de marketing digital dau naştere numelor mari în acest domeniu. Indiferent care ar fi cursul şi domeniul ales, fiecare afacere reuşeşte să “răzbată” în mediul online numai prin colaborări sigure cu profesionişti.

Dezvoltarea afacerilor online şi sustenabilitatea lor pe termen lung

Elementele cheie în dezvoltarea afacerilor în mediul online este traficul de căutare organic către site-ul companiei prin care pot fi atraşi tot mai mulţi potenţiali clienţi care, deşi nu cunosc brandul, pot deveni interesaţi de produsele şi serviciile oferite. Noii vizitatori ai site-ului proveniţi din traficul organic non brand pot dezvolta un atasamentfata de brand şi se pot transforma în consumatori fideli care chiar recomanda serviciile şi produsele în cercullor de prieteni.

În contextul atragerii de noi clienţi şi păstrării clienţilor actuali, creşterea traficului organic este o strategie vitală pentru dezvoltarea afacerii. Optimizarea SEO a site-ului este un proces complex şi dificil de gestionat de administratorii site-urilor şi afacerilor. 

Angajarea specialistului SEO în cadrul companiei

Angajarea unui specialist în cadrul companiei este un activ valoros pentru orice organizaţie. Cu siguranţă un expert SEO va aduce în cadrul unei companii o valoare semnificativă prin activitatea sa cu efect direct în creşterea cifrei de afaceri.

Este important ca persoană angajată să nu înveţe SEO pe banii companiei sau pe internet, ci să fie deja absolvent al cursurilor în acest domeniu. Cele mai importante avantaje ale optimizării SEO in-house sunt:

  • viteza de implementare datorată accesului specialistului direct la site, specialist care va implementa imediat tehnicile de optimizare pentru campania respectivă;
  • specialistul va fi la curent cu toate modificările aduse site-ului şi va putea acţiona proactiv şi imediat astfel încât modificările să nu afecteze campania de marketing;
  • cunoaşterea produselor şi serviciilor companiei, un aspect important pentru înţelegerea profilului clientului şi necesitaţilor acestuia;
  • confidenţialitate maximă. Specialistul SEO angajat în sistem în house are acces la diferite date statistice despre vizitatorii site-ului şi comportamentul lor, însă fără a externaliza datele.

Colaborarea cu o agenţie SEO profesionistă, pe de altă parte, pe lângă expertiză de care dă dovadă şi instrumentele premium de analiza SEO pe care le foloseşte, poate aduce următoarele inconveniente:

  • înţelegerea incompletă a obiectivelor de business care apare din cauza lipsei disponibilităţii pentru întâlniri;
  • procesele foarte puţin flexibile de analiză şi de implementare;
  • alocarea diferenţiată a resurselor în funcţie de bugetul disponibil al campanieicompaniei;
  • comunicare greoaie, care nu se face instant şi nici direct cu specialistul SEO sau persoanele implicate în proiect ci printr-un manager de proiect.