Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Marca designerilor grafici este peste tot: ambalaje, postere, sigle, reclame. Se găsește în presă, comunicare, publicare, publicitate etc. Scopul lor este de a proiecta imaginea care va capta privirea consumatorului – grafica publicitară. Instrumentul lor este creionul, desigur, dar și mai ales computerele. Deci, care este rolul exact al unui grafician, în cadrul unei companii? Ce profil trebuie să aibă un candidat pentru a deveni designer grafic?

Care este rolul unui grafician?

Ce au în comun un site web, un logo, un poster, un ambalaj sau un CD-ROM? Toți au trecut prin mâinile designerului grafic. Acest specialist în comunicare dezvoltă universul grafic al unui produs, al unei companii și îi conferă o identitate vizuală.

Transformă ideile în imagini și asigură transmiterea unui mesaj către public, prin creațiile sale grafice (logo, poster, ambalaj, site-ul web, CD-ROM etc.).

Graficianul identifică și analizează cererea unui client, apoi dezvoltă un concept legat de așteptările interlocutorului său și de mesajul care trebuie comunicat. Apoi urmează crearea hărții grafice publicitare (definiția culorilor, tipografiei, hârtiei etc.) și a producției (proiectare și creație, execuție și tipărire).

Graficianul, numit și designer grafic, designer de modă sau designer de site-uri, în funcție de funcțiile sale, începe prin studierea cererii clientului. Odată ce ideea a fost definită, el trebuie să o dezvolte cu o ilustrație. Dincolo de aspectul estetic, acesta trebuie să transmită, în mod eficient, mesajul exprimat de client. Având în vedere acest obiectiv, designerul grafic creează o carte grafică: alegerea hârtiei, tipografiei, culorilor. Imaginea astfel rafinată trebuie definită de identitatea sa vizuală puternică. Poate fi declinat apoi pe suporturi multiple, cum ar fi afișe, coperte, pliante publicitare. Activitatea designerului grafic variază în funcție de contextul în care lucrează. Într-o mare agenție de publicitate, graficianul intervine, mai presus de toate, asupra dezvoltării unui concept, în acord cu editorul și directorul artistic. Într-o structură mică, el creează și pagina pe PC și participă la toți pașii tehnici, până la finalizarea documentului. Oricum ar fi, își petrece o bună parte a zilei uitându-se la ecran, deoarece software-ul de publicare asistat de computer a înlocuit aproape complet creioanele.

Profil și instruire

Candidatul pentru o funcție de designer grafic trebuie să demonstreze creativitate artistică, abilități tehnice, deschidere, adaptabilitate și abilități interumane. Multe cursuri de formare scurte sau lungi permit accesul la această poziție. Comunicarea vizuală pregătește designerii grafici în tehnicile tradiționale și recente ale profesiei lor, în special elementele de bază ale publicării pe computer.

Evoluția profesională

Un designer grafic de publicitate poate fi angajat într-o companie, într-o agenție de design sau într-un birou de creație, dar aceste posturi sunt dificil de obținut la începutul unei cariere. Un alt sector de explorat este cel al multimedia, dar nu oferă muncă tuturor tinerilor absolvenți. Publicitatea, presa și editura oferă, de asemenea, poziții. După câțiva ani de experiență profesională de succes, designerul grafic poate avansa în funcția de director artistic.

Arata comentariileAscunde comentariile

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!