Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Astenia se caracterizează printr-o stare de oboseală generalizată, prin lipsă de energie și prin slăbiciune fizică. Iarna, simptomele pot să apară din cauza vremii reci, întunecate și a zilelor scurte. 

Află din rândurile de mai jos câteva modalități simple prin care poți să îți crești nivelul de vitalitate și să ții astenia departe de tine.

Stabilește-ți o mică rutină de dimineață

Chiar dacă timpul îți permite, încearcă să nu faci un obicei din a sta mult în pat dimineața. Nu lăsa astenia să se instaleze și ridică-te. 

Aranjează-te și îmbracă-te, chiar dacă nu urmează să ieși din casă sau să te întâlnești cu cineva important în ziua respectivă. Simplul fapt de a purta niște haine în care te simți frumoasă te va ajuta să îți începi ziua cu mai multă motivație.

Apelează și la machiaj. Te va înveseli pe parcursul zilei ori de câte ori te vei privi în oglindă. Un gest mic, dar de impact, este acela de a aplica un rimel de calitate pentru a-ți alungi genele și a le da volumul potrivit. Pornind de aici, în funcție de preferințe, mai poți adăuga sau nu și alte produse de machiaj.

Pentru că ești deja aranjată și îmbrăcată, dacă se ivește ocazia de a ieși afară, o vei face în mod simplu și spontan. În schimb, dacă rămâi în pijamale și nemachiată, cel mai probabil, vei simți o stare mai puternică de letargie și vei fi atrasă să te întorci înapoi sub plapumă. Și nu e indicat să te izolezi în interior.

Petrece timp afară, întâlnește-te cu prietenii

În sezonul rece e important să ieși afară în prima parte a zilei pentru a prinde măcar 30 de minute de lumină.

  • Soarele ajută la absorbția vitaminei D necesară organismului tău în această perioadă. 
  • Lumina din prima parte a zilei reglează ritmul circadian și conduce la un somn corect și odihnitor de-a lungul nopții. 
  • Și tot lumina este importantă pentru a-ți induce o stare de spirit mai veselă.

Cele mai citite articole

Câștigi câteva beneficii în plus pentru sănătate dacă ieși în natură sau măcar într-un parc. Și încă un punct adăugat dacă te plimbi alături de un prieten sau o prietenă. Dacă petrecem prea multe zile izolați, ne simțim depresivi sau anxioși. Suntem ființe sociale, de aceea avem nevoie unii de ceilalți. Când suntem împreună, starea de spirit se îmbunătățește.

Mănâncă sănătos  

Fizicul și mentalul sunt foarte strâns legate între ele. Un dezechilibru de substanțe nutritive, de minerale sau vitamine se manifestă imediat nu doar în corpul fizic, cât și în starea noastră de bine emoțională. Așadar, ține cont de regulile unei diete sănătoase și vei avea un aliat de nădejde împotriva asteniei. 

  • Mănâncă alimente sănătoase care stimulează energia, diverse tipuri de nuci, fructe, legume, pește. 
  • Nu pierde din vedere alimentele care conțin vitamina C, vitamina E, magneziu, fier și calciu.
  • Dacă analizele arată deficiență de vitamina D, trebuie suplimentată în funcție de sfatul medicului.

Nu mânca dulciuri rafinate sau produse care conțin zahăr. Ele sunt problematice în special dimineața, pe stomacul gol, sau seara înainte de culcare. Nu bea cafea fără să fi mâncat ceva înainte.

Descoperă lucrurile care îți aduc energie

Descoperă acele lucruri care îți fac plăcere, te binedispun și îți oferă energie.

  • Urmărește filme vesele sau numere de stand-up. Râsul este vindecător. 
  • Ascultă muzică ritmată. 
  • Înconjoară-te de oameni care sunt pozitivi și care te motivează. 
  • Joacă-te cu animăluțul de companie sau lucrează la acel hobby care îți bucură sufletul și îți aduce energie.

Dacă poți merge la o sală unde să practici un sport care îți place, este minunat, căci vei beneficia și de efectul ajutător al eliberării de endorfine. Așadar, încearcă: Zumba, dans, cardio etc. Sporturile de iarnă, în aer liber, aduc și ele multă energie și un tonus ridicat.

Odihnește-te

Somnul este extrem de important pentru sănătatea noastră. Nimic nu merge cum trebuie dacă ești epuizată și nu te odihnești corect. Dormi 7-8 ore pe noapte. Ia mici pauze de relaxare de-a lungul zilei. Odată ce corpul își primește necesarul de odihnă, o să te simți revigorată fizic și emoțional. 

Pentru mai multă bună dispoziție și vitalitate, încearcă să integrezi sfaturile de mai sus în programul tău zilnic. 

Sursă imagine: Unsplash.com

Cele mai citite articole