În ultimele perioade, protejarea mediului a devenit un subiect tot mai important în discuțiile publice și în acest context, transportul electric reprezintă o soluție eficientă pentru reducerea emisiilor poluante. În acest scop, București a luat o măsură importantă prin cumpărarea a 100 de autobuze electrice. Pentru a transporta aceste vehicule de la Portul Constanța la București, era necesară implicarea unei companii de specialitate cu o reputație excelentă, astfel încât contractul a fost acordat firmei Eastship.
Deși Eastship se ocupă în mod obișnuit cu transportul de mărfuri de dimensiuni mult mai mari, transportul autobuzelor a fost tratat cu aceeași seriozitate și profesionalism. Companiei i-a revenit responsabilitatea asupra tuturor aspectelor legate de transport:
· Studiu de traseu – Înainte de a prelua autobuzele din portul Constanța, echipa Eastship a efectuat o evaluare detaliată a rutei ce urmează a fi parcursă. Această evaluare include măsurarea înălțimii și lățimii pasajelor, identificarea obstacolelor și a altor factori care ar putea influența transportul mărfurilor.
· Construcția rampelor – Încărcarea autobuzelor pe remorci s-a realizat cu rampa special concepută pentru a susține dimensiunile vehiculelor.
· Fixarea cu chingi – Aceasta presupune fixarea autobuzelor cu chingi pentru asigurarea stabilității în timpul transportului. Deși poate părea un pas simplu, totul se face cu calcul și conform unei schițe detaliate.
Factorii care au contribuit la livrarea autobuzelor în siguranță
Transportul celor 30 de autobuze s-a desfășurat în condiții foarte bune deoarece accentul a fost pus pe următoarele detalii:
● Starea tehnică a remorcilor este un aspect important pentru orice transport, iar Eastship folosește numai remorci de la producători renumiți precum Goldhofer, Fayți, Noteboom, Schmitz, Krone și Kassbohrer. Pentru a se asigura că acestea sunt într-o stare optimă și că nu există riscul apariției unor probleme tehnice, acestea sunt verificate cu atenție înaintea fiecărui transport.
● Protejarea încărcăturii – este o prioritate pentru Eastship, astfel încât aceștia nu fac compromisuri în acest sens pentru a asigura protejarea încărcăturii și pentru a ajunge în siguranță la destinație.
● Viteza de deplasare – Șoferii Eastship se asigură că respectă viteza de deplasare legală și recomandată pentru încărcăturile transportate.
● Comunicarea între șoferi – Deoarece au fost transportate mai multe autobuze în același timp, șoferii au comunicat în permanență pentru a realiza cu succes această misiune.
Context
Pentru a reduce gradul de poluare din București, Primăria Capitalei a apelat la Programul Operațional Regional 2014-2020 și a obținut fonduri de peste 300 milioane de lei, fără TVA, pentru cumpărarea a 100 de autobuze electrice. Conform caietului de sarcini, în primul an de la semnarea contractului vor fi livrate 34 de autobuze, iar restul de 66 vor fi livrate anul următor.
Autobuzele electrice sunt de 12m lungime și au autonomie minimă de 200 km între două încărcări succesive, tracțiune complet electrică, realizată autonom cu Sistemul Reîncărcabil de Stocare a Energiei Electrice (SRSEE), baterii de acumulatori, podea complet coborâtă pe tot corpul vehiculului, trei uși duble și aer condiționat.
Primul lot de 30 de autobuze a fost preluat de la Portul din Constanța de către Eastship, care s-a asigurat că acestea ajung în cele mai bune condiții la București.
Flota STB din București are nevoie de o renovare, având în vedere că din cele 1.530 de autobuze, două treimi au durata normală de funcționare depășită și normele de poluare E3 și E4 (500 de autobuze Euro 3 au 15 ani vechime, respectiv 500 de autobuze E4 au 12 ani). Alte 400 de unități achiziționate în 2018 sunt Euro 6 (diesel), iar cele mai moderne sunt autobuzele hibrid, 130 de unități, tot Euro 6, conform Primăriei Capitalei.
Despre Eastship
Eastship este o companie cu capital 100% românesc cu sedii în Constanța, Cluj-Napoca și București. Desi principala activitate este Project Cargo (transportul mărfurilor care nu au dimensiuni suficient de mici pentru a intra în containere), activitatea sa nu se rezumă la aceasta. Eastship oferă servicii de Project management, transporturi speciale, mutări industriale, servicii portuare, brokeraj barje și agenturare nave.
Compania dispune de o flotă impresionantă formată din peste 15 capete tractor, semitrailere specializate de diferite dimensiuni și trailere modulare cu peste 84 de axe. De asemenea, Eastship dispune de macarale de port și personal cu specializări diverse, inclusiv electricieni, sudori și ingineri, pentru a gestiona fiecare detaliu al transportului terestru, maritim și fluvial. Aceștia oferă suport pentru documentele vamale, studiile de traseu, analizele de pod, survey-urile, ridicările și manipulările cu ajutorul cricurilor, construcțiile de rampe, calculul de încărcare și schițele de fixare a încărcăturilor.