Afacerile de tip retail sunt unele cu sanse mari de succes, tinerii antreprenori aflati la inceput de drum alegandu-le pentru a-si face debutul in lumea business-ului. Motivele tin de relativa usurinta a organizarii unui magazin fizic sau a unuia online, de investitia minima pentru debutul afacerii si de apetenta pentru achizitii a consumatorilor romani, statisticile aratand o evolutie pozitiva a domeniului comercial.
Proprietarii de magazine se lovesc, insa, de unele probleme, dintre care se remarca cea a stocurilor, care daca nu este abordata intr-un mod corespunzator, poate duce la blocarea inutila a capitalului in marfuri care nu sunt vandute o perioada lunga de timp, ajungand chiar sa depaseasca termenul de garantie. Un ajutor important in acest sens este reprezentat de solutiile software pentru afaceri disponibil pe site-ul freyapos.ro. Gaseste programele de gestiune a magazinelor aici si descopera o multime de avantaje care usureaza mult administrarea afacerii!
Iata care sunt cele patru metode de abordare corecta a problemei stocurilor unui magazin!
- Cele mai folositoare instrumente in gestionarea corecta a stocurilor unui magazin sunt softurile specializate in aceasta privinta. Cu ajutorul lor stocul poate fi monitorizat in timp real stiindu-se exact ce produse mai sunt disponibile, de cat timp sunt in depozit, care mai este perioada de valabilitate, realizandu-se, in acest fel, un stoc optim care sa raspunda cerintelor clientilor. In plus, softurile dispun si de alte capabilitati, precum generatorul de etichete de tip cod de bare sau QR code, monitorizarea preturilor pe o perioada lunga de timp, integrarea cu cantarele de la casele de marcat si integrarea unor functii financiare diverse;
- O problema legata de stocuri este aceea ca prezenta lor este necesara, insa ocupa un loc fizic pretios. Ideal ar fi ca marfurile sa stea un timp cat mai scurt in depozit, pentru a tine sub control costurile din acest punct de vedere. Pentru a se realiza acest lucru exista diferite metode de organizare a depozitului fizic, ca de exemplu plasarea marfurilor mai rulate in apropiere de intrare si a celor vandute mai rar in zonele mai putin accesibile;
- Daca stocurile nu sunt gestionate in mod corespunzator apare, in cazul magazinelor alimentare sau al celor universale, situatia depasirii termenului de garantie a anumitor produse. Pentru a nu se intampla acest lucru trebuie sa se faca controale periodice pentru identificarea rapida a acelor marfuri care au o perioada scurta de timp pana la expirarea termenului si vanzarea lor in mod prioritar. Acest lucru se poate face prin oferirea unor preturi preferentiale clientilor fideli sau a unor reduceri semnificative;
- Pentru asigurarea unui flux de marfuri constant, proprietarii de magazine trebuie sa tina cont de contractele pe care le fac cu furnizorii. Cantitatea de marfuri ceruta trebuie sa fie in corespondenta cu acele zile in care nivelul de vanzari este mai crescut. De exemplu, in preajma marilor sarbatori sau inainte de weekend, clientii au tendinta de a se aproviziona pentru o perioada mai lunga de timp si, din acest motiv, fluxul de marfuri trebuie sa fie suficient pentru a face fata cererilor.
Cele mai citite articole
In concluzie, proprietarii de magazine care doresc sa-si dezvolte afacerea si sa nu se loveasca de problema stocurilor ar trebui sa ia anumite masuri, cum ar fi utilizarea unui soft de gestiune pentru magazine.
Surse foto: unsplash.com