Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Orice companie dorește să păstreze angajații talentați, muncitori și cu experiență. Măsura în care sunt motivați aceștia, contribuie la creșterea afacerii. Angajatul reprezintă factorul cheie pentru succes. Așadar, acesta este un motiv important pentru ca angajatorul să acorde atenție resursei umane, susținând-o. Cum îți poți motiva angajații și totodată să ajuți compania să se ridice?

Iată care sunt cele mai utilizate și eficiente practici de remunerație și acordare a beneficiilor pentru personalul angajat

  1. Salariul personalizat

Salariul trebuie negociat încă de la angajare. Se ține cont de experiență, de vechime în muncă, de programul de lucru, de ceea ce poate să ofere angajatul. Dar se au în vedere și echitatea și corectitudinea. Oferirea de salarii corecte este esențială pentru atragerea și păstrarea angajaților de calitate. Personalul de la Resurse Umane trebuie să fie la curent cu creșterile salariale la nivel național sau ale firmelor concurente. De asemenea se pot stabili criterii de performanță, iar angajații să fie plătiți corespunzător. 

  1. Beneficii care țin de asigurarea de sănătate și pensie

În România, toți angajații și angajatorii trebuie să plătească contribuții către stat, pentru a beneficia de asigurare medicală și de pensie. Ceea ce poate să facă diferența, este alegerea furnizorului de servicii medicale. Cotele de contribuție sunt stabilite anual, în funcție de salariul brut, așadar variază.

  1. Beneficii extrasalariale

Printre cele mai populare beneficii, regăsim tichetele de masă, tichete cadou pentru ocazii speciale (sărbători de Paște, Crăciun, 1 Martie, aniversare), decontarea contravalorii transportului la și de la locul de muncă, carduri de vacanță, acordarea sau decontarea de abonamente pentru utilizarea facilităților sportive etc. Beneficiul cu cea mai mare notorietate este reprezentat de tichetele de masă. Acestea sunt oferite de aproape toți angajatorii, astfel că sunt solicitate în aproape toate negocierile salariale. Oferă cu încredere tichete de masă de la Pluxee, pentru ca angajații tăi să-și păstreze starea de bine și să poată da randamentul necesar la serviciu. 

  1. Bonusuri

Cele mai citite articole

Managerii trebuie să fie atenți continuu la moralul angajaților și să găsească modalități de motivare. Moralul scăzut ar duce la scăderea performanțelor și declinul companiei. Prin urmare, companiile ar trebui ca, pe lângă virarea salariilor, să pună la punct și un sistem de motivare al salariaților. Bonusurile reprezintă un excelent instrument de motivare a angajaților. Bonusurile de performanță se folosesc pentru a recompensa angajații, în funcție de anumite criterii de performanță prestabilite. Se pot acorda și bonusuri de loialitate. 

Bonusurile au un impact marcant, nu doar din punct de vedere financiar, dar și din punct de vedere psihologic. Impulsionează angajații și cresc performanța acestora la locul de muncă.

  1. Perioada de concediu

Este important a fi reglementat și adus la cunoștință modul de acordare a concediului de odihnă, a concediului medical sau a altor tipuri de concedii sau de zile libere. Pentru a crește eficiența la locul de muncă trebuie ca perioadele de activitate să alterneze cu perioade de pauză.

Așadar, precum majoritatea angajatorilor din țară, pune accentul nu doar pe starea de bine actuală a angajaților, ci și pe situația acestora pe termen lung. Pe lângă toate beneficiile salariale sau extrasalariale, este important să interacționezi cu angajații și să le arăți în mod direct aprecierea.

Sursa foto: pexels.com

Cele mai citite articole