Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Anvelopele ranforsate sunt acele modele de cauciucuri special proiectate pentru întrebuinţarea lor zilnică, fiind construite pentru nevoi mai specifice deoarece fac faţa unei presiuni de încărcare mai mari. Anvelopele ranforsate aduc atât avantaje, cât şi dezavantaje dacă nu se potrivesc nevoilor conducătorilor auto.

Ce înseamnă anvelope ranforsate şi cu ce diferă de cele standard?

Anvelopele ranforsate sunt cele care au un indice de sarcină specificat, valoare strict definită de organizaţiile tehnice ce aduna producători de anvelope, dispunând pe flancuri de un marcaj specific determinat de EXTRA LOAD, REINFORCED, XL, REINF, RF, RFD sau XLD.

Acum, standardul XL înlocuieşte din ce în ce mai mult toate celelalte standarde şi marcaje. Acesta indică faptul că anvelopa poate susţine o sarcină mai mare şi o presiune superioară. Ranforsat este un marcaj de tip RF ce indică faptul că suportă o sarcină mai mare decât o anvelopa standard. 

Cea mai importantă aplicaţie a anvelopelor de tip ranforsat este cea pentru camioane şi camionete uşoare, dar şi pentru maşini de familie şi rulote. De asemenea, se pot folosi anvelopele ranforsate pentru vehicule 4×4, microbuze şi transportere. Modelele de anvelope XL sunt destinate vehiculelor grele sau celor care au un motor puternic. 

Cum diferă anvelopele ranforsate de cele standard?

Anvelopele cu sarcina de bază definită pentru dimensiunea să se numeşte o anvelopă Standard Load. Diferenţa dintre anvelopele standard şi cele ranforsate sau XL este aceea că anvelopa îndeplineşte cerinţele standard pentru dimensiunea să şi oferă posibilitatea folosirii unei presiuni mai mari a anvelopelor, suportând o sarcină crescută. 

Anvelopele standard arată la fel ca şi cele ranforsate, cu diferenţa că indicele de sarcină al anvelopei este mărit în cazul modelelor ranforsate şi îi modifica fata sau partea de sub banda de rulare. O astfel de modificare implica folosirea materialelor cu o rezistenţă mai mare, folosirea elementelor suplimentare şi consolidarea elementelor principale ale anvelopei.

Anvelopele XL au o sarcină mai mare, designul făcând posibilă menţinerea unei presiuni mai mari a aerului din interiorul anvelopei. Sarcina maximă admisă pe roata este legată de presiune. O sarcină mai mare a anvelopei creşte durabilitatea la viteze mai mari ceea ce înseamnă că, atunci când există mai mulţi indici de viteză pentru un anumit model şi o anumită dimensiune a anvelopei, marcajul XL va fi asociat cu anvelopa cu cea mai mare viteză.

Ce avantaje oferă anvelopele ranforsate?

Anvelopele ranforsate, graţie sarcinii lor mărite, prezintă mai multe avantaje:

  • rezista mai mult în timp şi pot parcurge o distanţă lungă fără stricăciuni în interior, inclusiv în condiţii intensive de folosire dacă sunt respectate specificaţiile fabricantului în ceea ce priveşte presiunea corectă a pneurilor;
  • sunt mult mai rezistente la deteriorarea mecanică ce poate rezulta de la conducerea cu viteză mare în bordura;
  • sunt mai avantajoase din punct de vedere al tracţiunii şi aderentei. Fiind mai rigide, sunt mai stabile, au o transmisie mai eficientă a puterii vehiculului pe suprafaţa drumului şi asigură manevrabilitatea mai bună în curbe, reacţia rapidă la viraje şi rezistenţă mai mare la sarcini suplimentare.
Arata comentariileAscunde comentariile

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!